Midsommar

En liten förklaring eller iaf lite catch up kanske vore bra. Jo, det var så att i vintras så slutade jag blogga då jag kände att det tog över lite av kontakten jag hade med vissa människor IRL. Det var en envägskommunikation då de fick reda på hur jag hade det och vad jag gjorde utan att ens ringa, och då de väl ringde så började samtalen "jo, jag läste på din blogg..." Det var ju aldrig tanken med bloggen. Men iaf så började jag blogga med en annan domän och trivdes tills motivationen for sin kos då det började tjockna på i skolan.

Nu har jag lov och lite mer tid och ska ge det här med att blogga en fjärde eller femte chans.

Igår var det ju midsommar och vädret var bättre än väntat, någon liten skur tror jag att det kom men som tur hade vi fullt upp med inomhusaktiviteter då så det var inget vi stördes av. Vi hade bjudit ner mina föräldrar hit för lite firande och det blev mycket trevligt. Jag har kommit på att jag faktiskt är typen som uppskattar lite lugnare tillställningar då det gäller midsommar och nyår. Tror att det beror på alla tråkigheter som kan ske när lite för mycket alkohol är inblandat. Men hur eller hur så käkade vi i Kalmarsundsparken och njöt av vädret, senare bar det hemåt då det började bli mulet på himlen för lite Wii-spelande. Min pappa är nog den coolaste pappa man har, han var inte rädd för att testa att spela och slog flera av mina rekord. Kvällen fortsatte med god mat och god dryck i sällskap av film varvat med Wii.



Så här lite dagen efter så är det lite halvplanerat att vi kanske ska bege oss hem till ett par vänner för att grilla och lite skitsnack, men fram till dess så kommer nog jag och Panni bråka om vem som ska få spela Wii (det är beroendeframkallande!!). Men några tjuvnyp i fläsket på han så lyckas jag nog sno åt mig kontollen aka kontrollen öven mitt Wii-bereonde liv! =)

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0