Man lär sig alltid något.

Jag har kommit in i en vana som mest liknar en ovana. Jag går upp alldeles försent om dagarna (kl 10), kollar på tv (Våra bästa år & Sjukhuset) och sedan efter det så startar jag min dag då klockan är sisådär halv ett. Jag skäms lite över detta beteende och undrar vad det ska vara bra för att "slösa" bort tid på detta sätt. Men nu idag är jag väldigt tacksam att jag "slösade" tid framför tv'n för idag fick jag en AHA-upplevelse.

Jag har nämnt för länge sedan att min mage strular i bland, jag får så ont att jag nästa vänder min själv ut och in och har hamnat på sjukhus två gånger de senaste två åren pga denna lustiga smärta. Första gången fick jag spendera en kortare tid på intensivavd. vilket kändes ganska läskigt. I alla fall så har ingen läkare kommit på vad felet med mig är men antagligen något återkommande. Det har varit många gissningar så därför har de inte riktigt gjort något åt det. Men idag när jag kollade på "Sjukhuset" så stelnade jag till. Det handlade om en tjej som hade liknande smärtor som jag när det sätter igång och det hon "led" av var gallsten. Jag började då googla gallsten och dess symptom och allt bara stämde! Gallsten är inte heller något som läkarna har haft som gissning eller undersökt mig för så nästa gång, förhoppningsvis blir det ingen, som jag behöver läggas in så ska jag skrika "Gallsten!" högt och länge likt ett mantra till de undersöker mig för det.

Jag känner faktisk ett lugn nu, tänk om jag har rätt? Det är både bra och dåligt med tanke på att då har jag svaret med det är synd att svaret inte kommer från läkarna utan från en tv-serie och google. Äsch skit samma!

Kort och gott, tvtittande är lärorikt man vet aldrig vad man kan få lära sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0