Det där med namn...

Jag har tyvärr kommit på att efter snart fyra år så känner inte min sambo mig så väl som jag hade hoppats. Jag har nu börjat ställa honom simpla frågor för att ta reda på hur mycket eller hur lite (!) han vet om mig. Nyss vid matbordet så frågade jag honom vilka mina mellannamn är och då fick han ett rätt av två: Elin. Mellannamn nummer två var dock lite klurigare men efter ett tag så chansar han helhjärtat och utbrister "Frigolita!" och ler. Jag visste inte hur jag skulle reagera, en del av mig blev en aning upprörd och den andra ville vika sig av skratt. Alltså hur skulle mina föräldrar tänka om de döpte mig till Frigolita? Kanske min sambo har något klyftigt svar på. Men nej så heter jag inte, jag har min mors namn som mellannamn. Undra om jag ska fråga honom varför jag heter Elin (Min fars mormor hette så)? 

Update: Enligt honom så heter jag Elin för att jag gillar el (känner på mig att han inte tänkte igenom svaret så väl).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0