Det där med MJ...

Precis som alla andra så tycker jag det är väldigt sorgligt att människor (eller djur) dör, speciellt när det sker för tidigt i människans liv.

Den senaste tiden har det varit en massa skriverier om och hur (och allt runt om kring) Michael Jackson levt sina sista timmar i livet. Det som förvånar mig är just HUR mkt det skrivs, varje gång jag kolla på aftonbladets hemsida så är det jämt något nytt om MJ. Detta förvånar mig då jag anser att världen stannar inte upp, krigen slutar inte, svälten upphör inte osv. Min poäng är att jag förstår visst inte hur viktig MJ var för världen men min sambo påpekade att MJ's död är precis som när Elvis dog - världen stannade till en stund. Precis så mycket jag tycker det är tråkigt att King of Pop har dött lika mycket förvånas jag över att inte tidningsvärlden med deras teorier hit och dit om allt som har med MJ att göra inte rinner ut i sanden. Andra saker sker ju faktisk, som har nyhetsvärde, undertiden folk försöker komma på logiska förklaringar till alla dessa frågetecken denna bortgång skapat.

Är det någon som förstår vad jag menar? Fan, tyckte allt lät så bra när jag tänkte det men i skriftlig form blev det en aning luddigt.

Nä nu ska jag nog utmana älsk i Wii :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0