Jag en romantiker?

Jag vill tro att jag är en romantiker, men detta inlägg säger helt tvärt om - jag är ingen romantiker. Av någon konstig anledning har låten Breathless av Shane Ward smugit sin in på min musiklista på mobilen. Vad gör Shane Ward's smöriga-ordbajsande-kärleksförklaring i min 50 cent blandning? Det han sjunger om existerar inte enligt mig, den sortens kärlek då man tappar andan av att kolla på någon dag ut och dag in finns inte (möjligtvis första 2 månaderna). Kärlek för mig är att stå ut med varandra, att acceptera den andres fel och brister och ändå tycka om denne. Det är kärlek. Romantik är därimot lite svårare. Jag grinar till romantiska filmer, kan jag med den anledningen kvala in till att bli en romantiker?
Förr när jag fick rosor, en helt vanlig vardag, av min pojkvän så frågande jag honom direkt vad han hade ställt till med. Denna fråga upprepades även när han gav mig en skinnjacka. Jag är inte förvånad över att jag inte får några mer rosor eller andra gåvor, varför ska jag få det när jag inte kan uppskatta den romantiska gesten? Så svart på vitt: kärlek känner jag till men romantik är jag ganska dålig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0