Arbetsmyra

När jag var sju år så började jag i skolan liksom många andra sjuåringar. Nu är jag strax över 20 och går fortfarande i skolan, men det är inte så konstigt för det är det fler som gör. När jag var 14 år började jag sommarjobba på min pappas jobb, där jobbade jag fem somrar. I somras som skulle bli min sjätte arbetarsommar bestämde jag mig för att vara ledig. Det var jag också i två veckor sen började jag jobba på Gina Tricot av ren rastlöshet, plus att jag saknade känslan av att ha pengar som rullar in. Jag hade ändå sparat så att jag kunnde unna mig en längre ledighet men i min hjärna maldes ett mantra att jag var tvungen att jobba. På Gina stannade jag inte länge utan började jobba på Arla. Arlajobbet är fantastiskt och jag sitter där just nu. Men nu är det så att under 13 års tid har jag gått i skolan och varvat med det arbete, just nu gör jag båda och trivs med det. Men tänk 13 år utan något avbrott! Många bekanta har hunnit bo utomlands, varir au pair, utbildat sig till bartender eller har jobbat sen de tog studenten. Jag har pluggar och jobbat, jag har tagit vara på  min tid men kanske inte min ungdom. Det är så mycket jag vill göra med min ungdom, jag vill kanske inte bo utomlands men jag vill heller inte bli 65-åringen som bestämmer sig för att gå på palace för att nu har hon jobbat klart och har all tid i världen att roa sig. Kort och gott, jag gillar mitt jobb, jag gillar när pengar rullar in, jag gillar att roa mig - jag skulle gilla om man hade mer orka och tid. Kanske borde man ta ett år ledigt efter studierna, det tåls att tänka på. Back to work :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0