Visst förstår dem!

Jag och min lilla vovve satt nyss och myste i soffa då jag sa:
- Eddie, jag ska alltid älska dig! bara några sekunder efter jag sagt det vänder han upp sitt ansikte mot mitt och kollar mig i ögonen sedan ger mig en puss mitt på munnen. Vissa anser att hundar inte har den hjärnkapaciteten att de ska kunna förstå vad vi människor säger. Utan att de endast förstår de inlärda orden så som; sitt, ligg osv. Men jag tror att djur förstår sig på oss, om inte språket så kroppsspråket eller de signaler vi sänder ut. Och nyss fick jag ett bevis på att på något sett förstod han vad jag sa, för han brukar inte pussas på munnen.



Kommentarer
Postat av: pinna

sötis:)

2008-12-12 @ 14:02:06
URL: http://despinaangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0