Ålderskris

Tror jag håller på att komma in i en ålderskris eller så är jag helt enkelt inte nöjd med min tillvaro, hur eller hur så är det något som tynger mig. Jag tänker ofta tillbaka, tänker på hur det var förr och blir helt varm i kroppen av gamla minnen. Jag saknar de åren man var så rebellisk, då man levde som om man inte hade någon morgondag. Allt var så spännande då! Man flirtade med hel fel killar, struntade i läxor, smygrökte och festade till det på snodd sprit från kompisens morsa. Dessa saker gjorde jag för fem år sedan, och det är ofta jag tänker tillbaka på den tiden och tänker då levde jag! Nu för tiden finns inte ordet flirta i mitt liv, jag vet ens inte längre hur man gör. Läxor och diverse uppgifter görs pga att de måste göras. Inte heller röker jag, trots att röklukten får mig att bli på partyhumör. Inte heller klunkar jag någon sprit från någons morsa. Spänningen är borta då jag har åldern inne för glasbanken, har mer anvar osv...bla vuxenansvar. Men ska jag vara ärlig så försvann i stort sett all spänning för länge sen. 
Förr var jag rolig, snygg och en riktig partypingla. Nu är jag medelmåttigt rolig med alldagligt utseende som endast dricker vid speciella tillfällen (läs: typ aldrig).  Usch, hur skedde detta? Jag skulle gärna vilja uppleva den lycka som jag kände då igen, problemet är bara hur.

Fatta hur deppiga tankar jag har denna pissdassiga lördag. The botten is nådd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0